WFU

2016/01/24

午夜‧巴黎/Midnight in Paris (2011) : I would like you to read my novel and get your opinion...


Gil: I would like you to read my novel and get your opinion.
我想要請你讀完我的小說後給我你的意見。

Ernest Hemingway: I hate it.
我討厭你的小說。

Gil: You haven't even read it yet.
你還沒讀它。

Ernest Hemingway: If it's bad, I'll hate it. If it's good, then I'll be envious and hate it even more. You don't want the opinion of another writer.
如果你寫得很爛,我就會討厭它;如果你寫得好,那我就會忌妒而更討厭它。你不會想要另一位作家的批評指教。


- 午夜‧巴黎/Midnight in Paris (2011)


這對話逗趣的有理...
「午夜‧巴黎」真的是一部酷炫的片子
我也想要穿越時空遇見畢卡索和達利!


沒有留言:

張貼留言