WFU

2017/03/04

月光下的藍色男孩/Moonlight (2016) : I was a wild little shortie, man. Just like you...


I was a wild little shortie, man. Just like you. Running around with no shoes on, the moon was out. This one time, I run by this old... this old lady. I was running, howling. Kinda of a fool, boy. This old lady, she stopped me. She said..."Running around, catching a lot of light. In moonlight, black boys look blue. You're blue. That's what I'm gonna call you: 'Blue'."
我以前是個矮小的野孩子,就跟你一樣。當月亮掛在外頭,我打赤腳到處跑。有一次,我跑著遇見了個老...老奶奶。我跑著,尖叫著,像個傻子。這個老奶奶讓我停下,她說:「你四處跑,抓住了好多光芒。在月光下,黑人小孩看起來是藍色的,你是藍色的,所以我要叫你小藍。」

- 月光下的藍色男孩/Moonlight (2016)



沒有留言:

張貼留言